Oznanila 17. 01. 2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
2. nedelja med letom 17. 01. 2016
Jn 2,1–11 ZNAMENJE BOŽJE LJUBEZNI
O življenju v zakonskem stanu kroži veliko anekdot. Ne bi želel biti pesimist in zakona primerjati z mučeništvom, a ostaja dejstvo, da je zakonsko in družinsko življenje včasih obremenjujoče in zahtevno ter terja veliko naporov in truda, ki pa je tudi velikokrat poplačan. Preveč poudarjamo težave skupnega življenja in danes se v družbi že uveljavlja mnenje, da je trajnost zakona skoraj nemogoča. Res je, da zakonca iz svoje moči ne moreta izpolniti težke naloge pričevanja za Kristusa, a zato v zakramentu sv. zakona Kristus stopa v njuno skupno življenje, da bi posvetil njuno medsebojno ljubezen in jo blagoslavljal ter možu in ženi dajal moč za skupno življenje. Zakonca naj zato v medsebojnem darovanju, ki temelji na ljubezni, s skupno molitvijo, v kateri bosta prosila za vztrajanje v zakonu, povabita medse Kristusa, kakor sta ga povabila na svojo svatbo mladoporočenca v Kani, kakor beremo v današnjem evangeliju. Na svatbi je Kristus spremenil vodo v vino in tako naredil prvo znamenje (Jn 2,11). To je bilo izredno znamenje – mi ga običajno imenujemo čudež. To in druga Jezusova znamenja kažejo na Jezusovo božanstvo in ljubezen. Jezus je z njim pokazal, da je Božji Sin, ki skrbi za človeka in vidi njegove potrebe. Česar se Kristus, Božji Sin, dotakne, temu da novo vsebino. Vodo je spremenil v vino. In še danes se pri vsaki maši z Božjo pomočjo vino spremeni v Jezusovo kri. Bog zmore snov (materijo) spremeniti, posvetiti. Pri tem velikokrat uporabi človeka. Tudi pri zakonu Bog pokliče moškega in žensko, da sodelujeta pri njegovem odrešenjskem načrtu, da bi po njuni darujoči se ljubezni priklical nova človeška življenja in da bi sveto živela med drugimi ljudmi. Ljubezen zakoncev tako lahko postane znamenje Božje darujoče se ljubezni v nevernem svetu. Po: B. Rustja, Tvoje obličje iščem
Prizadevanje za odpuščanje
Ljubezen in zvestoba se lahko znajdeta sredi viharja. So dnevi, v katerih drug drugega nosita na rokah, navdušeno in brezskrbno. Prišli pa bodo dnevi, ko bo treba drug drugega prenašati, in dnevi, ko ne gre več, ko ne gre nič več. Zaradi neumnih napak se nekaj krha. Nastanejo razpoke in po njih pride v vajino srce in v vajin dom noč. Takrat bi nekaj rada, a vendar ne moreta, ker vaju hromita nemoč in bolečina. Rada bi kaj rekla, a beseda ne gre iz ust. Rada bi stegnila roko, a ta zaledeni. Rada bi se objela, toda ostaneta okamenela kot kip. Rada bi odpustila, pa vendar rečeta: »Zakaj si to storil?« V takih dneh obstaja le ena rešitev: potrpežljivost, veliko potrpežljivosti in prizadevanje za spravo. Sopotnik počne reči, ki so zate nepojmljive, in rečeš: »Kako je kaj takega mogoče?« Potem se moraš boriti za svojo ljubezen. Počutiš se negotovo in vate se priplazi strah. Nato moraš nekaj časa »bdeti v temi«, ne da bi videl, ne da bi razumel … Potem se zaveš, da je drugi »svet zase«, ki ti bo v svojem najglobljem jedru ostal vedno tuj. In potem se odpravi iskat odpuščanje. Če ne moreš odpustiti, takoj nastane zid. In zid je začetek zapora. Phil Bosmnas
ZAKAJ SMO VČASIH MED MAŠO V TIHOTI?
Neka gospa se je vrnila od maše in začudeno dejala: »Le kaj je bilo danes duhovniku? Vedno, ko je rekel molimo, je malo počakal. Tudi po obhajilu je nekaj časa čisto tiho sedel. Slabo mu ni bilo, saj je še mlad, pa tudi molitev v knjigi ni iskal, saj ni nič brskal po njej.« Le kaj je hotel duhovnik sporočiti s tihoto? Najbrž je hotel opozoriti vernike: Sedaj smo prišli v cerkev. V naši glavi se mota vse polno misli: na delo, skrbi za šolo, za družino, druge obveznosti. Toda sedaj – pozor! Tišina. Ustavimo se. Počeli bomo nekaj zelo pomembnega: pogovarjali se bomo z Bogom. Molili bomo. Tihota v bogoslužju je v službi zbranosti. Želi nam pomagati, da se zberemo k molitvi. V tem so si duhovni učitelji edini. Naj samo omenimo besede sv. Benedikta, »očeta Evrope«: »Molči, da boš slišal Boga!« Ne moremo namreč slišati Boga, če je v naši notranjosti toliko drugih glasov. Najprej moramo te utišati, da nam lahko spregovori Bog. Tak namen ima tudi tišina v Svetem pismu. O tem nam lepo govori odlomek iz knjige modrosti: »Ko je bilo namreč vse zavito v molčečo tišino in je noč prišla na pol svoje poti, je tvoja vsemogočna beseda iz nebes … poletela« (Mdr 19, 14–15). Zato tudi nam Jezus naroča, naj molimo v tišini in samoti: »Kadar pa ti moliš, pojdi v svojo sobo, zapri vrata in moli k svojemu Očetu, ki je na skrivnem (Mt 6,6). V bogoslužju pa poznamo tihoto že v samem začetku maše, ko nas duhovnik povabi h kesanju. Kratka tihota sledi mašnikovemu vzkliku »molimo«. Molk lahko sledi skupnim prošnjam za vse potrebe. Izkoristimo ga, da Gospodu izrečemo tudi svoje osebne prošnje. Prav tako lahko ostanemo nekaj trenutkov v tišini po obhajilu in se Bogu zahvaljujemo. Seveda pa je prav, da se že na mašo ali drugo bogoslužno srečanje pripravimo s tihoto. To pomeni, da ne pridemo kar »iz sveta« k bogoslužju, ampak se v tihoti pripravimo nanj. Po: B. Rustja, Kruh in vino smo prinesli
MILIJONAR DOBROTE
Kot ste verjetno že prebrali v reviji Ognjišče, je naša župnija dosegla odlično drugo mesto v zbiranju prispevkov za Milijonarja dobrote. Za to gre zahvala gospe Tončki Burjek, ki pobira prispevke na Bregu ter gospodu Viktorju Zevniku, ki je dolga leta pobiral prispevke v naselju Drulovka in Orehek. Da v prihodnje ne boste presenečeni, ko bodo na vaša vrata potrkali za zbiranje prispevkov, vas obveščam, da bo od sedaj naprej na Orehku in Drulovki prispevke pobiral gospod Stane Trilar. Vsem, ki ste že darovali in še boste (gre za prispevek 6 evrov za celo leto) se najlepše zahvaljujem, predvsem se pa zahvaljujem gospe Tončki Burjek, gospodu Viktorju Zevniku ter Stanetu Trilarju.
NAPOVEDNI KOLEDAR
18. 01. – 25. 01.: molitvena osmina za edinost med Kristjani. 20. 01.: 0b 19h, na Bregu, priprava na krst. 24. 01.: Drulovka, ob 10:30: vokalno-instrumentalna skupina sv. Mihaela iz Mengša, pod vodstvom gospoda Franca Kompara. 24. 01.: ob 18h, Primskovo – Dom krajanov, dobrodelni koncert za Karitas. Nastopajoči: Andrej Šifrer, Nuška Drašček, Zala Smolnikar, Damjan Praprotnik – citre, Klemen Kelih – tenor, Matevž Močnik – bariton, Rok Oblak – bas, Pihalni orkester občine Šenčur, Akademska folklorna skupina Ozara Kranj, Boštjan Meglič – Peška. Voditelja: Klavdija Jurišič in Aleksander Čobec.
Svete maše župnije KRANJ – DRULOVKA/BREG
TRR župnije Kranj-Drulovka/Breg: 2440 0900 4821 587, Reiffeisen bank
|