Oznanila 03. 01. 2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
2. NEDELJA PO BOŽIČU 03. 01. 2016
Jn 511–18 NJEGOVI GA NISO SPREJELI
Kdo ne pozna bolečine staršev, ko se otroci zanje ne zmenijo več? Komu je danes tuja bolečina mladostnikov, ki ne doživijo ljubezni in razumevanja staršev? Kdo od nas ni doživel zavrnitve od človeka, od katerega jo je najmanj pričakoval? Verjetno je ena izmed najbridkejših človeških izkušenj prav doživetje zavrnitve, še zlasti zavrnitev ljudi, ki smo jim hoteli dobro ali smo jim kaj dobrega tudi storili. Uvod v Janezov evangelij, ki opisuje »spust« Kristusa, Božjega Sina, opiše tudi zavrnitev Kristusa, Božje Besede: »V svojo lastnino je prišla, toda njeni je niso sprejeli« (Jn 1,11). »Svet je po njej nastal, a svet je ni spoznal« (Jn 1,10). Kristus, ki biva v Božji luči, se »spusti« na svet, občuti grenkobo zavrnitve. Vendar je njegova odločitev nepovratna. Ljudem se približa, stopi mednje in postane eden izmed njih: »Beseda se je naselila med nami.« Človeštvo se zapira v svojo sebičnost in napuh, ki mu preprečujeta stik z Besedo, Kristus pa še danes hodi po cestah našega sveta, trka na vrata našega srca, tudi v zavesti, da ga mi lahko zavrnemo: »Stojim pred vrati in trkam. Če kdo sliši moj glas in odpre vrata, bom stopil k njemu« (Raz 3,20). Kristus se je ponižal in se iz bivanja v luči spustil v svet teme in greha. Poleg njegovega spusta pa obstaja še »spust« njegovega učenca – kristjana, Božjega posinovljenca. Ob božiču mi je starejša vdova pripovedovala, kako je skrbela za otroke, se zanje žrtvovala, a se je sedaj nihče od njih ne spomni. Niti za praznike. Njena ljubezen doživlja zavrnitev. »Izredno težko mi je zaradi tega, zlasti za praznike, a obenem prav ob praznikih čutim, kako mi je Bog blizu. To me drži pokonci,« je še dodala. Vedno sem občudoval ljudi, ki so zmogli v veri sprejeti razočaranja, življenjske udarce ter zavrnitve, in nikoli nisem razumel, kako morejo nekateri reči, da so verni, pa niso pripravljeni storiti prvega koraka in zaradi Kristusa sprejeti kake zahtevne naloge. Tisti, ki v svoje življenje sprejme Kristusa in doživi njegovo ljubezen, bo v njem dobival moč, da bo tudi v trenutkih razočaranja in zavrnitve zmogel naprej. Po: B. Rustja, Tvoje obličje iščem
Na novo se da začeti!
Res se da vedno začeti na novo. Ali je to mogoče, pa je odvisno od mene. Moje življenje vedno določata dva zorna kota. Eden je usmerjen vame od zunaj – to so stvari, ki se zgodijo okoli mene, na katere nimam vpliva, name delujejo od zunaj. Obsojena sem na nemoč, ko umira moja mama, ko je prekinjena moja delovna pogodba, ko mi kdo vzame prednost in doživim poškodbe v prometni nesreči … To je prvi zorni kot. Toda obstaja tudi drugi, ki poteka iz naše notranjosti: neko mnenje lahko razumem kot izziv, neki problem kot pobudo svoji ustvarjalnosti in celo smrt kot preizkus svoje vere. Nobenega vpliva nimam na to, kar se mi bo zgodilo v teh 365 še nepopisanih dnevih novega leta – lahko pa vplivam na to, kaj bom s tem počela in kako bom to sprejela, iz katerega zornega kota bom na In prav s tem – kako bom to sprejela in kako bom s tem živela – lahko danes na novo leto začnem na novo. Pod tem, kako sem doslej živela, lahko potegnem črto – lahko in smem začeti na novo. Andrea Schwarz, Moj resnični božič
SVETI TRIJE KRALJI
Cerkveni praznik Svetih treh kraljev je eden izmed praznikov iz božičnega sklopa in se ga praznuje 6. januarja. Praznik najbolj poznamo po tem, da so takrat prišli trije kralji k novorojenemu Jezusu in prinesli vsak po eno darilo. V spomin na to danes na ta dan v jaslice postavimo te tri kralje: Gašperja, Miho in Boltežarja. Praznik imenujemo tudi tretji božič, večer pred njim pa tretji sveti večer. Kristjani ob mraku zopet poškropijo in pokadijo s kadilom svoje domove. S kredo pa nad vrata napišejo letnico in prve črke imen teh kraljev (ta dva običaja se vedno bolj opuščata oziroma ju ljudje ne izvajajo), na primer 20+G+M+B+16 (kratice pomenijo Gašper, Miha, Boltežar). Samo poimenovanje dneva pravzaprav ni točno, saj Cerkev ne slavi treh kraljev, ampak Gospodovo razglašenje ali epifanijo (iz grške besede epiphaneia, ki pomeni pojaviti, prikazati se). V epifaniji so zajeti zlasti trije dogodki, ki so, vsak pa svoje “razglasili” Kristusovo božanstvo: poklonitev modrih z Vzhoda, Jezusov krst v Jordanu in ženitovanje v Kani. Iz Evangelija ne izvemo koliko jih je bilo. Da so bili trije, so sklepali iz tega, ker so prinesli tri darove. Miha kot najstarejši in sivolas (upodablja Evropejca), naj bi Mesiji podaril zlato, ker je Mesija kralj (v ezoteriki simbol žareče popolnosti), Gašper (upodablja Azijca, mladeniča dvajsetih let,) kadilo (utelešenje Božjega duha), ker je Misija Bog, Boltežar (črn mož) pa miro (nežni vonj, ki ga oddaja oplemenitena materija), ker je Misija človek. S tremi kralji je povezana zvezda, ki naj bi jo modri videli, da je vzšla na Vzhodu, jim kazala pot in v Jeruzalemu čudežno izginila, nato pa spet hodila pred njimi, dokler ni obstala nad krajem, kjer je bilo dete. (Vir: Kapitelj.com)
NAPOVEDNI KOLEDAR
06. 01. 2016: Praznik Gospodovega razglašenja sv. maša ob 7:30 na Bregu in ob 18h v Drulovki. Otroci naj k večerni sv. maši prinesejo darove, ki so jih zbirali od začetka adventa. 08. 01. 2016: Obisk bolnikov na domu. 13. 01. 2016: Seja ŽPS ob 19h. 20. 01. 2016: Priprava na krst za starše in botre. 24. 01. 2016: Pri sv. maši ob 10:30 v Drulovki sodelujeta: Franc in Nina Kompare.
VOŠČILO V novem letu vam želim, da bi bili vaši dnevi polni miru, dobrote, ljubezni ter medsebojnega razumevanja. Tako bo z naših obrazov odseval dobrohotni Božji pogled. To vam želi župnik s sodelavci
Svete maše župnije KRANJ – DRULOVKA/BREG
TRR župnije Kranj-Drulovka/Breg: 2440 0900 4821 587, Reiffeisen bank
|